A tervpályázat célja:
A Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság (BFVK) mint Kiíró „Rákosrendező Mesterterv – Urbanisztikai és közterület-fejlesztési tervpályázat” címmel nemzetközi tervpályázatot hirdet a rákosrendezői rozsdaövezet felszámolásával történő komplex városfejlesztést megalapozó mestertervet, továbbá abból levezetve az új városrész közterület-hálózatának teljeskörű terveit elkészítő tervező kiválasztása céljából.
A tervpályázat célja, hogy Kiíró kiválassza azt a tervezőcsapatot, amely
- 
	felkészült egy összetett, nagy léptékű projekt előkészítésével járó feladatok ellátására; 
- 
	a helyszín adottságaira a kreativitás forrásaként tekint; 
- 
	képes a vizionárius gondolatokat mérnöki precizitással valóra váltani; 
- 
	sokrétű szakértelmet képes mozgósítani; 
- 
	rendelkezik egy példaértékű városrész megtervezéséhez szükséges tudással és ambícióval; 
- 
	egyesíti az innovatív szemléletet és a hagyományok tiszteletét; 
- 
	jártassága átfogja az urbanisztikai, építészeti és műszaki tervezés valamennyi részterületét és léptékét. 
A tervpályázat tárgya:
Rákosrendező Budapest egyik legjobb adottságú, legígéretesebb barnamezős fejlesztési területe, egy jórészt felhagyott vasúti pályaudvar, amelynek 86 hektáros része a közelmúltban került a Fővárosi Önkormányzat, illetve saját tulajdonú gazdasági társasága, a Budapesti Közművek NZrt. tulajdonába. A Fővárosi Önkormányzat a vasúti területek helyén mintaértékű, komplex fejlesztéssorozat végrehajtását tervezi a legjobb kortárs urbanisztikai megoldások felhasználásával, amelynek eredményeként a terület városias karakterű, jórészt lakáscélú, környezeti és társadalmi szempontból egyaránt fenntartható városrészként újulhat meg.
A tervezési program sarokszámai és alapelvei:
- 
	244 hektár kiterjedésű tervezési terület, ezen belül 149 hektáros fejlesztési terület 
- 
	Urbánus karakterű, sűrű, de az élhetőség szempontjait maximálisan előtérbe helyező városrész legfeljebb 1.250.000 m2 bruttó szintterülettel 
- 
	Legalább 8.000, preferáltan 10.000 lakás elhelyezése 
- 
	A „15 perces város” elvének gyakorlati alkalmazása a mindennapi igényeket kielégítő (köz)szolgáltatások biztosításával 
- 
	A budapesti léptékhez igazodó közterület-hálózat 
- 
	Legalább 25 hektáros közpark, valamint kiterjedt zöldinfrastruktúra-hálózat létrehozása 
- 
	Városi alközpont és legalább napi 20.000 átszálló utast kiszolgáló intermodális csomópont létrehozása Rákosrendező vasútállomásnál 
- 
	Közösségi közlekedésen és aktív mobilitáson alapuló közlekedési rendszer 
- 
	Kis ökológiai lábnyommal rendelkező, klímareziliens és egészséges életkörülményeket biztosító műszaki megoldások alkalmazása 
- 
	Lokális energiatermelés 
- 
	Komplex, egységes zöld- és kékinfrastruktúra hálózat 
- 
	Ütemezett megvalósíthatóság, gazdaságilag reális beruházási program 
A tervpályázat formája, jellege:
Az eljárás formája: közösségi értékhatárt meghaladó értékű, meghívásos, egyfordulós tervpályázat. A tervpályázat jellege a részvételi szakaszban nem titkos (a részvételre jelentkezők személye a Kiíró számára is ismert a benyújtott dokumentumok alapján), a pályázati szakaszban titkos. Az első, részvételi szakasz nyílt, annak során bármely érdekelt részvételi jelentkezést nyújthat be. Ebben a szakaszban a Kiíró a részvételre jelentkezőknek a szerződés teljesítésére való alkalmasságáról vagy alkalmatlanságáról dönt, valamint kiválasztja azt a legfeljebb 16 legmagasabban rangsorolt jelentkezőt, akiket a második, pályázati szakaszban felhív pályamű benyújtására.
Díjazás és jutalmak:
 
| Díjazásra rendelkezésre álló keret összesen | 141.000.000.– Ft (~360.000 €) | 
| A díj legnagyobb összege: | 18.000.000.-Ft (~45.000 €) | 
| A megvétel legkisebb összege: | 3.000.000.– Ft (~7.500 €) | 
| Meghívási díj pályázónként: | 5.000.000.– Ft (~12.500 €) | 
 
         
                                                                 
                                     
                                     
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                